Показать сообщение отдельно
Старый 14.07.2015, 04:55   #5338
Vadim0791
 
 
Регистрация: 10.08.2011
Адрес: БлижнийЧуркестР
Сообщений: 5,597
Цитата:
Сообщение от thresh Посмотреть сообщение

ну и jfyi dyad работает не только на изменение хода, все же гидравлические контуры там тоже разные.
основная его фишка все же это изменение геометрии с изменением рабочих объемов цилиндров. первая фраза в цитате.
гидравлические контуры там совмещены:
Цитата:
Lurking inside the DYAD are two different shocks - one short travel (ELEVATE) and one long travel (FLOW) - which are activated by a handlebar switch.

ELEVATE
In ELEVATE mode, the shock behaves like a short travel, XC-ish air shock.

The FLOW chamber is completely closed off and only the ELEVATE side of the shock is active.

All oil is routed solely through ELEVATE damping circuits.
Damping and Shock response is optimized for climbing and rolling terrain.
Performance not compromised. High-speed, long travel damping is handling by separate circuit.
Air spring volume is reduced / Spring rate gets very steep and progressive.
This reduces travel for a snappy, efficient pedaling feel.
Controls unwanted suspension movement via spring rate, rather than with extra compression damping like traditional shocks. This allows free and fluid movement through the first part of the stroke, for smoother, faster rolling and improved traction.
FLOW
In FLOW mode, the shock behaves like a coil-spring DH shock.

The ELEVATE and FLOW air chambers are connected creating a large volume air spring and all oil is routed solely through FLOW damping circuits.
выдержка с офф сайта.

Посидел,поломал голову,-отскоки разделить по ходу чисто технически не реально. пусть меня suspension гуру поправят если что
__________________
"Предлагать олежику катнуть-все равно что предлагать мусульманину свинины поесть."© Data_Link
#dirtruwhatsappgroup

Последний раз редактировалось Vadim0791, 14.07.2015 в 05:14.
Vadim0791 вне форума   Ответить с цитированием